Wednesday, March 28, 2007

Dåpskjoler

Jeg har sydd fem dåpskjoler av denne typen, alle med forskjellige pyntestoffer. Her to av dem.
Nærbilde av dåpsluen. Pyntestoffet er i en lys gullfarge med mønster i gult, lyseblått og lys rød.

Liten smekke.


Hovedstoffet som er brukt til kjolene er sateng.




Her er en litt annen variant, her består hele bærestykket av et lys beige skinnende pyntestoff.







Begge kjolene er foret med bomullsstoff. Glidelås på ryggen, enkel å ha på og av. Disse to kjolene med tilbehør er til salgs dersom noen er interessert. I så fall kan du ta kontakt på denne adressen: anne.tjelle@hotmail.com




13 comments:

Andrea said...

Nååå, dette var kjempe nydelig, noe så søtt. Du er kjempe flink. Det må være gøy å lage og sikkert mye arbeid. Nå har jeg fikset bildet på bloggen min, Ha en fortsatt fin dag...

[morgrethe] said...

Hei igjen. Så fine dåpskjoler, likte spesielt godt den lys beige. Jeg er ferdig med barneproduksjonen, tre er nok, så det blir nok ingen anledning til å kjøpe den. :o)

Hulda said...

Så nydelige dåpskjoler du syr. Jeg likte spesielt den i beige, helt skjønn var den.

Anonymous said...

Oi,Oi! Helt nydelige!

@afjo72 said...

Herlighet! Disse var jo helskjønne! Skal jammen huske på deg om det blir...aktuelt... *fnis*
Ha en deilig torsdag, og litt tidlig men; GOD HELG!! :o)

Anonymous said...

Disse var jo helt nydelige da, så flink du er...
Flott med litt andre farger enn bare hvitt...

Ha en flott da...

Anonymous said...

Bevare meg vel!
noe så vakkert:))Du er flink! Ikke bare flink, men kanon flink vil jeg si!!

Ellie said...

Flotte dåpskjoler! Jeg også likte spesielt godt den nederste.

Anonymous said...

så flink du er,disse var bare helt nydelig,lurer på om du kunne lage en slik lue til en 2-3 åring?

Anonymous said...

Det er noe av det nydeligste jeg har sett!!! Du er jo en tusenkunstner, du!
Se i boka "Dikt i masker". Der er det bilder av gamle babykyser....kanskje du kan få litt inspirasjon til.
Ønsker deg en kjempefin helg!

Anonymous said...

Hei!! Fantastisk nydelege dåpskjolar du har sydd :o)

Anonymous said...

Hei,så mye fint du lager.Nydelige dåpskjoler,har ganske lik her i huset også.Stikker innom igjen jeg...God påske

Anonymous said...

Vakkert!!!