Friday, May 11, 2007

Sommersett



Sannelig er det fredag igjen og her er min ukentlige oppdatering. Jeg har fått malt ferdig en del malerier denne uka, men det er litt hemmelig for de skal vises frem på utstillingen først. Ellers så har jeg sydd, eller fiksa på ei gammel bukse som mitt barnebarn hadde arvet. Det var en del flekker som vi ikke fikk av på knærne på buksa, det er jo vanlig med små barn at de får. Tok bare å klipte av bena et stykke over knærne, fant noen resterstoffer og sydde de sammen til en kappe. Sydde så denne på, så ble det et skjørt i friske farger. Sydde en liten veske av de samme restene. Så da hadde hun et nytt sommersett.


.
I helga håper jeg at det blir fint og varmere vær så jeg får ut å plante litt. Har kjøpt meg tre nye rosentrær og noen nye stauder som jeg skulle ha satt ned. Litt koselig med nye blomster.
Så håper jeg å få tid til å besøke dere andre bloggere å se hva dere holder på med. Ha en koselig helg!

12 comments:

Sigurd Olav Silset said...

Nå blir Annika nusselig med nye klær:)

Nette said...

Ja, ho har hatt det på seg allerede, så fin at!

åsemor said...

Ja, sånn kan det gå når en er så heldig å ha mormor med symaskinsetifikat(OG VEL SÅ DET )!
Kjempefint skjørt og veske.
Vi får håpe på plantevær :)

[morgrethe] said...

Det ble et fint skjørt og veske. Skikkelig smart. God helg.

Anonymous said...

Så flott det ble...

Ha en flott søndag...

Anonymous said...

For en super måte å resirkulere på! Kunne ønske jeg var flinkere til å sy......!

@afjo72 said...

Ååå, så søtt det ble! Ser for meg at vesla ble kjempefin. :o))

Anne said...

Artig å se i bloggen din. Får noen ideer. Du er utrolig kreativ og flink. Takk for koselig komentar i bloggen min.

Anonymous said...

Skikkelig tøft, kreativ bestemor:-)
Ønsker deg ei ny og flott uke:-)

LiSbEtH said...

har sett veska hennes live, å den va kjempefin.

Hulda said...

Koselig veske og skjørt. Ha en fin helg!

Andrea said...

Det ble jo helt nydelig, du er kjempe flink og for en morsom og smart måte å få brukt klær igjen på. Nå ble nok lille vesla vakker! Ha en fin uke...